Oldal kiválasztása

Oktatókat keresünk

fejlesztő képzésekhez

Oktatókat keresünk képző partnerünk számára.

Olvasson tovább, ez a lehetőség éppen Önnek szól!

Ezekre a tanfolyamokra keresünk oktatókat

^

Szoftvertesztelő

^

Junior frontend fejlesztő

^

Webfejlesztő

Ideális jelölt számunkra

^

Informatika/programozás területén szerzett diplomát

^

Van tanár végzettsége vagy legalább 1-2 év tapasztalata felnőttképzésben/oktatásban

^

Szakmájában dolgozik jelenleg is, így tudása naprakész

Feltételek

^

Jogviszony: Alvállalkozói szerződéssel vagy akár egyszerűsített foglalkoztatásban van lehetőség együtt dolgozni, tehát nem napi 8 órás munkaviszony

^

Heti tanítási órák száma: 8-16

^

Órák ütemezése: Jellemzően hétvégén vannak az órák, vagy hétköznap esti órákban

A képzések tematikája, amelyekre oktatókat keresünk

Kérjük, csak akkor jelentkezzen a hirdetésre, ha átnézte a részletes tematikát, és a szükséges tudás birtokában van.

Szoftvertesztelő képzés részletes tematika

1. IKT ALAPISMERETEK

Számítógép hardveres felépítése

Az alapvető hardverek működése

Perifériák és azok kezelhetősége

Alapvető matematikai ismeretek

Matematikai logika

Operációs rendszer ismeretek

  • Windows operációs rendszer alapvető kezelése
  • Windows eszközeinek ismerete a szoftverfejlesztéshez kapcsolódóan (Eseménynapló, Időzítők, Teljesítmény mérők)
  • Linux operációs rendszer alapvető kezelése
  • Linux operációs rendszer ismerete a szoftverfejlesztéshez kapcsolódóan (Log-ok elérése, CRON időzítés, performance counter-ek)

Virtualizációs technológiák

  • Gépek virtualizációja
  • Programok és környezetek virtualizációja

2. SQL ALAPOK

Adatbázisok történelme, fejlődése

  • Mik az adatbázisok
  • Fejlődésük
  • Felhasználásuk kulcspontjai

A különböző adatbázismotorok áttekintése, telepítési lehetőségeik, főbb felhasználási területeik

Relációs adatbázisok alapjai

  • Alapfogalmak
    • Inkonzisztencia
    • Redundancia
  • Elemek
    • Entitások
    • Attribútumok
    • Attribútumok tulajdonságai
  • Normalizálás
    • 1. normálforma
    • 2. normálforma
    • 3. normálforma
    • Boyce-Codd normálforma
  • ER (Entity-Relationship) diagram
    • Létrehozása, értelmezése, szabályai
  • Gyakorlati megvalósítás
    • Adatbázisok
    • Táblák
    • Rekordok
    • Kapcsolatok

Az SQL nyelv alapjai

  • Kifejlődése, fontossága
  • Részegységei
    • DDL (Data Definition Language)
    • DML (Data Manipulation Language)
    • DQL (Data Query Language)
    • DCL (Data Control Language)
  • DDL nyelv részei
    • Az adatbázis szerkezeti felépítése
    • Adatbázis, tábla, nézettábla, esemény indítók létrehozása (CREATE)
    • Adatbázis, tábla, nézettábla, esemény indítók módosítása (ALTER)
    • Adatbázis, tábla, nézettábla, esemény indítók törlése (DROP)
  • DML nyelv részei
    • Az adatbázis adatainak kezelése
    • Adatok beszúrása (INSERT)
    • Adatok módosítása (UPDATE)
    • Adatok törlése (DELETE)
  • DQL nyelv részei
    • Az adatbázis adatainak kiolvasása, megjelenítése
    • Adatbázis szerkezetének megtekintése (SHOW)
    • Adatok lekérdezése táblából, nézettáblából (SELECT)
  • DCL nyelv
    • Az adatbázis jogok kiosztása
    • Adatbázis jogok biztosítása (GRANT)
    • Adatbázis jogok megtagadása (REWOKE)

Komplexebb lekérdezések

  • Egybeágyazott lekérdezések
  • Több táblás lekérdezések (JOIN)

Betekintés a tranzakciós adatbázisok működésébe

  • Tranzakció lényege, működése
  • ACID elvek
  • TCL (Transaction Control Language) nyelv részei
    • Különböző adatbáziskezelők tranzakciókezelésének áttekintése

3. A PROGRAMOZÁS ARCHITEKTURÁLIS ALAPJAI

Programozás történelme

Programnyelv generációk

Programnyelv fogalma, csoportosíthatósága

Strukturált programozás alapfogalmai

  • Adatok tárolása programban
  • Adatszerkezetek
    • Adatszerkezetek csoportosítása
  • Típusok
    • Típus fogalma
    • Programozási nyelvek típusossága
    • Alapvető adattípusok
  • Vezérlési szerkezetek
    • Elágazások
    • Ciklusok

Algoritmusok fogalma / felhasználása

Programozási technikák / paradigmák

  • Procedurális programozás
    • Alprogramok és azok feladata
    • A felépítés logikája, szabályai
  • Objektum-orientált programozás
    • Osztályok típusai, felépítése és feladatkörei
    • Interface feladata
    • Események – az Esemény vezérelt programozás alapjai
    • Csomagok, névterek és azok értelme
    • A paradigma alapelvei:
      • Valós-világ modell
      • Alapvető követelmények
      • S.O.L.I.D. elvek
    • A felépítés logikája, szabályai
  • Prototípus-oreintált programozás
    • Prototípusok felépítése
    • Objektum-orientáció és prototípus-orientáció összehasonlítása

Erőforrások és kódbázisok

  • Programok függőségei
  • Külső kódállományok (pl.: SO, DLL, JAR stb.)
  • Külső erőforrások (fájlok, adatbázisok, szolgáltatások)

Konfigurációs állományok

4. SZOFTVERTECHNOLÓGIA

Bevezetés

Történelmi visszatekintés – miért fontos a szoftverek tervezése

  • Szoftverkrízis és annak kialakulásának oka
  • A krízis hatásai

Szoftverprojekt elemei

  • Analízis – követelményfeltárás
  • Tervezés
  • Fejlesztés
  • Tesztelés
  • Követés

Szoftverprojekt költségei

  • Egy szoftverprojekt általános költségvetése

Szoftver, mint termék előállítása

  • Általános alapelvek

Projekt modellezési alapok / technikák

  • Modellek felépítése, modellek alapvetései
  • Alapvető modellek:
    • Vízesés (Waterfall)
    • Evolúciós (Evolutional)
    • Formális (Formal)
  • Iterációs modellek
    • A szoftverprojekt mint körfolyamat
    • Inkrementális fejélesztés (Incremental development)
      • Alapvető megállapításai, szabályai
      • Gyakorlati megvalósítások
        • RAD (Rapid Application Development)
        • Agilis szoftverfejlesztés (Agile development)
          • SCRUM, XP, AM stb.
          • Spirális fejlesztés
            • Alapvető megállapításai, szabályai
            • Gyakorlati megvalósítások
              • Boehm spirál

Tervezés általános elvei

  • A tervezéshez használt szabályok, mérőszámok

Tervezés eszközei

  • Tervezési alapok és kategóriák
    • Adatszerkezet orientált tervezés
    • Adatfolyam orientált tervezés
    • Objektum-orientált tervezés
    • Általános tervezés
  • UML (Unified Modelling Language)
    • Tulajdonságok, előnyök, hátrányok
    • Felhasználási területek
    • Főbb diagramok felépítése és feladata
      • Struktúrát modellező diagramok (UML Structural)
        • Csomag diagram (Package diagram)
        • Osztály diagram (Class diagram)
        • Objektum diagram (Object diagram)
        • Komponens diagram (Component diagram)
        • Telepítési diagram (Deployment diagram)
        • Viselkedést modellező diagramok (UML Behavioral)
          • Használatieset diagram (Use Case diagram)
          • Állapotgép diagram (State Machine diagram)
          • Szekvencia diagram (Sequence diagram)
          • Aktivitás diagram (Activity diagram)
          • Időzítés diagram (Timing diagram)

Sparx Systems – Enterprise Architect használata

  • Az Enterprise Architect általános megismerése
    • Felépítés és nézet
    • Működés
    • Licence-elés
  • Projektek indítása
    • Absztrakciós nézetek használata
    • Diagramok absztrakciós szintekhez rendelése
    • Diagramok készítésének gyakorlata

Szoftverdokumentáció

  • A tervezet dokumentációba öntése
  • Dokumentációk típusai:
    • Felhasználói dokumentáció
    • Fejlesztői dokumentáció
  • Dokumentáció automatizált létrehozása
  • Szoftver csontvázának automatikus generálási lehetősége

5. SZOFTVERTESZTELÉS

A tesztelés alapjai

  • A tesztelés meghatározása
  • A tesztelés szükségessége
  • A tesztelés előnyei és céljai
  • A tesztelés alapelvei
  • Teszttevékenységek
    • Teszttervezés
    • Tesztfelügyelet és irányítás
    • Tesztelemzés
    • Tesztmegvalósítás és végrehajtás
    • Tesztlezárás
  • A hiba fogalma
  • A hiba típusai
    • Emberi eredetű hiba
    • Hiba
    • Hibás működés
  • Tesztelés a szoftver életciklusán át
  • Tesztelés a hagyományos fejlesztési modellekben
  • Tesztszintek
    • Egységteszt
    • Integrációs teszt
    • Rendszerteszt
    • Elfogadási teszt
  • Teszttípusok
    • Funkcionális teszt
    • Nemfunkcionális teszt
    • Strukturális teszt
    • Változásalapú teszt

Tesztelési technikák

  • Statikus tesztelés
    • Felülvizsgálat
  • Dinamikus tesztelés
    • Feketedoboz technikák
      • Ekvivalenciapartícionálás
      • Határérték-elemzés
      • Döntési tábla tesztelés
      • Állapotátmenet tesztelés
      • Használati eset tesztelés
    • Fehérdoboz technikák
      • Utasítástesztelés és -lefedettség
      • Döntési tesztelés és – lefedettség
    • Tapasztalat alapú technikák
      • Hibasejtés
      • Felderítő tesztelés
      • Ellenőrzőlista alapú tesztelés
  • Statikus vs. dinamikus tesztelés

Agilis fejlesztés/tesztelés

  • Agilis vs. hagyományos fejlesztés
  • Agilis Kiáltvány
  • Agilis alapelvek
  • Teljes csapat megközelítés
  • User Story
  • Retrospektívák
  • Agilis modellek
    • Scrum
    • Kanban
    • XP
  • Tesztpiramis

Tesztelői szerepkörök, tesztmenedzsment

  • Tesztelő
    • A tesztelő szerepe és feladatai
      • Tesztesetek készítése
      • Tesztek futtatása
      • Hibajegyek kezelése
      • Dokumentáció készítés
  • Tesztmérnök
  • Tesztmenedzser
  • A tesztmenedzsment elemei
    • Tesztterv
    • Tesztstratégia
    • Tesztbecslés
    • Metrikák
    • Kockázatkezelés

Teszteszközök és tesztelés a gyakorlatban

  • Teszteszközök használatának előnyei
  • Teszteszközök csoportosítása
  • Tesztautomatizálási alapelvek
  • Eszközválasztási szempontok
  • Teszteszköz szervezeti bevezetése
    • Pilot
  • Tesztelés a gyakorlatban
    • Unit Test
    • Hibajegykezelés
    • Test Driven Development
    • Behaviour Driven Development
      • Specflow
    • Pair Testing
    • Selenium
      • Selenium IDE
      • Rögzítés, visszajátszás, naplózás
      • Selenium WebDriver

6. VERZIÓKEZELŐ ÉS PROJEKTVEZETŐ ESZKÖZÖK

Verziókezelés lényege, alapjai

Verziókezelő rendszerek típusai, működése

A Git verziókezelő megismerése

  • Felépítése
  • Parancssoros vezérlése (Git Bash)
  • lehetséges GUI kiegészítések (pl.: Git GUI stb.)
  • Beépülő modulok IDE-khez (pl.: Visual Studio Git Extension stb.)

Git alapú verziókezelő rendszerek és szerverek megismerése

  • GitHub
    • Felhasználása, működése
  • Atlassian Bitbucket
    • Felhasználása, működése

SVN megismerése, rövid betekintés

Projektkezelés lényege

A verziókezelés és projektvezetés különbségei és közös pontjai

  • Meddig elég a verziókezelés és mikortól kell projektkezelés?

Microsoft TFS (Team Foundation Services)

  • A projekt és csapatmenedzsment kulcspontjai TFS-ben
  • A rendszer alapvető konfigurálása
  • A TFS Git alapú működésének teljes átnézése

Atlassian JIRA

  • Az ügy és projektmenedzsment JIRA-ban

A rendszer alapvető konfigurálása és használata

A szoftvertesztelő szakember legfőbb tevékenysége az üzleti elemzők és szoftverkészítő szakemberek folyamatban lévő fejlesztéseinek vagy kifejlesztett alkalmazásainak, szoftvereinek vizsgálata, ellenőrzött körülmények között végzett kipróbálása, tesztelése. Feladatát annak érdekében végzi, hogy az esetleges szoftverhibák a fejlesztési folyamat lehető legkorábbi fázisában javításra kerülhessenek. A szoftvertesztelő szakember szaktudásával segíti a fejlesztői munka folyamatait is. A szoftvertesztelő szakember terveket készít a teszteléshez, melyekben – az adott szoftver kockázatelemzését követően (a szoftver alkalmazási területe jelentősen befolyásolja a tesztelés mélységét és mértékét) – teszteseteket állít össze, majd a tesztelés során ezeket lefuttatja és az eredményeket elemzi. Az eltérő típusú hibák kiszűrésére megfelelő tesztelési technikákat választ és alkalmazza azokat. Pontosan dokumentálja a teszteléseket, hibalistákat és összefoglaló jelentéseket állít össze, melyeket a javítás támogatására átad a szoftverfejlesztőknek. A szoftvertesztelő szakember tevékenysége és eredményei támogatják a döntéshozatalt, hogy az adott szoftver mikor bocsátható ki, mikor áll készen a felhasználásra.

Junior frontend fejlesztő képzés részletes tematika

1. HÁLÓZATOK, WEBSZERKESZTÉS ÉS BOOTSTRAP

Hálózatok alapjai

Hálózatok csoportosítása

  • Kiterjedés alapján
  • Topológia alapján
  • Kapcsolat típusa alapján

Hálózatok rétegződése

  • OSI (Open Systems Interconnection) modell megismerése
    • A 7 réteg áttekintése
    • A rétegek szerepe és a hálózat elméleti működése
    • A rendszer részletességéből adódó gyakorlati problémák
  • TCP/IP (Transaction Control Protocol / Internet Protocol) modell megismerése
    • A 4 réteg áttekintése
    • Az OSI rétegek átvezetése TCP/IP modellbe

Ismerkedés különböző szerkesztőeszközökkel

  • Netbeans, JetBrains WebStorm
  • Az egyes eszközök összehasonlítása, kinézeti elemzése

HTML (Hyper Text Markup Language) leírónyelv megismerése

  • HTML áttekintése, fejlődése
  • HTML leírónyelv alapjai
  • HTML dokumentum részei
  • HTML tag-jei és attribútumai
  • HTML gyakorlati feladatok megoldása
  • HTML szerkezeti felépítésének megismerése
  • Szövegközi elemek (inline) viselkedése
  • Blokkosított elemek (block) viselkedése
  • Címek, listák, bekezdések
  • Képek kezelése
  • Hivatkozások, horgonyok

HTML szerkezeti elemei

  • Táblázatok létrehozása
  • Táblázat javallat és ellenjavallatok
  • Beágyazott táblázatok
  • Gyakorlati felhasználások
  • Felépítési szabályok

CSS (Cascading Style Sheet)

  • Elemi doboz modell felépítése
  • CSS elhelyezése (külön fájl, HTML head, style attribútum)
  • CSS elhelyezésének javallatai
  • Tag, Id, Class kiválasztók (Selectors) működése
  • Microsite típusú oldalak felépítésének megkezdése:
    • Paper-prototype megtervezése elkészítése
    • HTML5 szemantikus tagoló elemek ismertetése
    • Az elkészített terv alapján a weboldal fő szerkezeti elemeinek elkészítése
    • Microsite típusú weboldal tartalmi elemeinek megszerkesztése
  • Szövegformázások
  • Díszítések stílussal
  • Saját betűkészlet alkalmazása, Google Fonts implementálása
  • CSS stíluselemek használatával a végleges kinézet kialakítása
  • Microsite publikálása tárhelyre (FTP kezelés)
  • Validálás (HTML, CSS)

HTML 5 megismerése

  • HTML 5 újdonságai, lehetőségei
  • HTML 5 támogatottsága különböző böngészőkben
  • HTML struktúra kialakítása (fejléc, menü, képváltó, tartalom, lábléc)
  • Fő blokkelemek kialakítása
  • Menü kialakítása (inline-block elemek)
  • Legördülő menü kialakításának elve

A JavaScript és jQuery kliensoldali programozásinyelvek alapjainak megismerése

  • JavaScript és jQuery alapok és ismertetés
  • JavaScript és jQuery használata, működése
  • Egyszerűbb JavaScript és jQuery műveletek (színezés, mozgatás és interakció a CSS -sel)
  • jQuery carousel képváltó kiválasztása és beépítése weboldalba

Weboldalak helyes kialakítása, SEO (Search Engine Optimization)

  • Keresőmotorok működése manapság
  • Keresőmotorbarát weboldal szerkezet
  • Google webmester eszközök
  • Közösségi oldalak ereje
  • Feketekalap veszélyek áttekintése

Komplex statikus weboldal kép váltójának elkészítése

  • jQuery alapú szabadon felhasználható képváltó lehetőségek
  • Camera slider ismertetése
  • Camera slider telepítése és funkciói
  • Képváltó beépítésének buktatói (minőség, informativitás, méret)
  • könnyen beépíthető CSS animációk (animate.css, hover.css)

Komplex statikus weboldal – aloldalak

  • Aloldalak típusai
  • Aloldalak (mutációk) elkészítése a főoldal felhasználásával
  • Multimédia elemek beillesztése aloldalakba:
  • Google Maps, Facebook közösségi elemek, YouTube video beágyazása (IFRAME működése)
  • saját hang vagy video beágyazása
  • könnyen beépíthető jQuery alapú eszközök (fitvidjs.com, datatables.net)

Reszponzív oldalak kialakítása

  • Reszponzív weboldalak kialakításának elve
  • Weboldal megjelenési helyének kiválasztása media-query használatával
  • Felépítés:
    • Single Column
    • Split Screen
    • Aszimmetrikus Layout
    • Grid
    • Masonry Layout
    • Magazine
    • Boxes
    • Fixed Sidebar
    • Featured Image
    • F-shape Layout
    • Z-shape Layout

Bootstrap

  • Mi ez és mire használjuk?
  • Reszponzív weboldal keret elkészítése
  • Színek
  • Szöveg formázása
  • Grid System
  • Komponensek:
  • Card
  • Alert
  • Button
  • Collapse és Accordion
  • Modal
  • Menük:
  • Egyszerű reszponzív menü
  • Morzsamenü
  • Sticky menü
  • Offcanvas Menu
  • Scrollspy
  • Alpha Slider Carousel
  • Whitebox Gallery
  • Mikroeffektek (Fade in overlay, Hover zoom, stb.)

BootstrapZero ismertetése, felépítése

  • Használatának főbb előnyei

2. PROGRAMOZÁSI LOGIKA ÉS CLEAN CODE

Programozás történelme

Programnyelv generációk

Programnyelv fogalma, csoportosíthatósága

Strukturált programozás alapfogalmai

  • Adatok tárolása programban
  • Adatszerkezetek
    • Adatszerkezetek csoportosítása
  • Típusok
    • Típus fogalma
    • Programozási nyelvek típusossága
    • Alapvető adattípusok
  • Vezérlési szerkezetek
    • Elágazások
    • Ciklusok

Algoritmusok fogalma / felhasználása

  • Alapvető algoritmusok áttanulmányozása

Programozási technikák / paradigmák

  • Procedurális programozás alapjai
    • Alprogramok és azok feladata
    • A felépítés logikája, szabályai
  • Objektum-orientált programozás alapjai
    • Osztályok, objektumok és azok feladata
    • A felépítés logikája, szabályai
  • Prototípus-oreintált programozás alapjai
    • Prototípusok felépítése
    • Objektum-orientáció és prototípus-orientáció összehasonlítása

Clean Code elvek

  • Mik ezek az elvek és mire jók?
  • Kód kinézet
    • Elegáns kinézet
    • Hatékonyság előtérbe helyezése
    • Egyszerűség preferálása
  • Elnevezési szabályok.
    • Olvashatóság és magyarázatok
  • Fejlesztési irányelvek.
    • Duplikációk kerülése

3. NATÍV JAVASCRIPT

Ismerkedés a JavaScripttel

  • JavaScript története
  • JavaScript verziói
  • JavaScript futtatása
  • JavaScript konzol

Nyelvi alapok

  • Változók, operátorok, adattípusok és logikai műveletek

Tömbök és vezérlési szerkezetek

  • Tömb, halmaz, map
  • Ciklusok, elágazások

Alprogramok

  • Létrehozása, meghívása, visszatérési értékei
  • Visszahívás (CallBack)
  • Iterációk (Recursion)

Objektumok és Prototípusok

  • Objektumkifejezések
  • Objektumok készítése
  • Beágyazott elemek
  • Névterek
  • Tulajdonságok felvétele és eltávolítása

A DOM (Document Object Model) kezelése

  • HTML illesztése a DOM-ba
  • DOM attribútumai és tulajdonságai

Események

  • Eseményfigyelők
  • Típusai

Űrlapok

  • Kezelése, validációja

Tesztelés és hibakeresés

  • Hibák kiszűrése, futásképesség biztosítása, hibák értelmezése

A funkciókról bővebben

  • Funkciótulajdonságok és metódusok
  • IIF
  • Újraírható funkció
  • Funkcionális programozás megjelenése
  • Generátorok és Promise

AJAX

  • Mire használjuk?
  • Fetch API

4. ANGULAR

Mi is az Angular

  • Angular és egyéb Frameworkok közti különbségek
  • Angular előnyei
  • DOM (Document Object Model) elemek kezelése

Első lépések

  • Telepítés, konfigurálás
  • Moduljai
  • Angular keretrendszer és a TypeScript

Angular alapjai, avagy TypeScript megismerése

  • Programozás és típusok a TypeScriptben
  • Alaptípusok és funkciók
  • Modulok és névterek
  • Összetett típusok
  • Osztályok és interfészek
  • Dekorátorok és webszervizek

Ismerkedés az Angularral

  • Modul szintaktika
  • Modulok anatómiája
  • Függőségi injekciók (Dependency Injection)
  • HTTPClient alkalmazása
  • Szervizek készítése és felhasználása
  • Komponensek
  • Adatkötések
  • Pipe adattranszformációk
  • Direktívák
  • Angular programok életciklusa
  • Routing megvalósítása
  • Formok kezelése

5. VERZIÓKEZELÉS (GIT) ÉS PUBLIKÁLÁS

Verziókezelés lényege, alapjai

Verziókezelő rendszerek típusai, működése

A Git verziókezelő megismerése

  • Felépítése
  • Parancssoros vezérlése (Git Bash)
  • lehetséges GUI kiegészítések (pl.: Git GUI stb.)
  • Beépülő modulok IDE-khez (pl.: Visual Studio Git Extension stb.)

Git alapú verziókezelő rendszerek és szerverek megismerése

  • GitHub
    • Felhasználása, működése
  • Atlassian Bitbucket
    • Felhasználása, működése

Weboldalak publikálása

  • Publikálás helyének kiválasztása
  • Szerver választás, kapacitás, futtatókörnyezetek, adatbázis kompatibilitás jegyében
  • Domain regisztrációja
    • TLD kiválasztása
    • Regisztrációs folyamat
  • Adatok szerveren való elhelyezése
    • Különböző protokollok használata: FTP, FTPS, SCP, SFTP stb.
  • Konfigurációs beállítások
  • Biztonsági beállítások

6. NOSQL ADATBÁZISOK ÉS AZOK KEZELÉSE

Mik azok a NoSQL rendszerek

  • Adatbázisok történeti bevezetése
  • Az adatbázisszemlélet áttekintése
  • A relációs adatmodell és a NoSQL rendszerek összehasonlítása
  • A Big Data és annak feldolgozásának hátterének alapszintű megismerése

Felhasználási logika

  • A NoSQL rendszerek felhasználási területei
  • Az adatok új feldolgozási logikája

A NoSQL adatbázisok háttérlogikája

  • Kulcs-érték alapú tárolás
  • Szűrési mechanizmusok
  • Adathalmazok feldolgozása

A FireBase felhő alapú NoSQL rendszer megismerése

  • Felhő alapú NoSQL rendszer megismerése
  • Belső adatszerkezetek felépítése
  • Hierarchikus felépítmények megismerése
  • Bejárási, keresési lehetőségek

Gyakorlati alkalmazások

Implementáció Angular programba

7. NODE.JS

Mi is a Node.JS

  • Mi a Node.JS
  • Node.JS előnyei
  • A Node.js a modern webfejlesztésben

Node Core

  • Mi is az a Node Core?
  • Telepítés és ajánlott beállítások
  • Node indítása
  • Node modulok a require és a module.exports
  • Rendszermodulok
  • Eseménykioldók
  • HTTP kliens core http-vel
  • HTTP szerver core http-vel

NPM (Node Package Manager)

  • Mi az NPM
  • Csomagok lokális telepítése
  • Függőségek hozzáadása a package.json -höz
  • Csomagok telepítése globálisan
  • Csomagok frissítése

Web szerver készítése

  • http requestek kezelése
  • Küldési requestek

8. OAUTH HASZNÁLATA

OAuth bevezetése

  • Fejlődése az első változattól, a 2.0-ig
  • API alapú beléptetési modell áttekintése

OAuth protkoll áttektintése

OAuth Tokenek

  • Mi az a token?
  • Tokenek felépítése, feladata

Rendszer rétegződések védelme

  • Különböző biztonsági szintek felhasználása, beállítása

Kliens típusok

  • Natív alkalmazások
  • Webes alkalmazások

Biztonsági kérdések és beállítások

9. UNIT TESZTELÉS

Mi is az a unit-, vagy egységteszt?

  • Mik azok az egységek?
  • Mit és miért kell tesztelni?
  • A tesztelés szerepe a szoftverfejlesztésben

A fekete doboz (Black Box) tesztek jellemzői

  • Összehasonlítás a fehér dobozos (White Box) teszteléssel

Egységteszt rendszerek megismerése

  • MochaJS megismerése

Hogyan írjunk egységtesztet?

  • Natív módon
  • Keretrendszer alapon

Eredmények kiértékelése

Dokumentáció

A Junior front-end fejlesztő, – a SEO szempontokat betartva – szabványos HTML kódokat ír, szemantikus elemeket használ. A gyakorlatban alkalmazza haladó CSS ismereteit. Responsive weboldalakat készít és a gyakorlatban alkalmazza a mobile-first szemléletmódokat. A stílusok hatékonyabb, gyorsabb megírásához CSS preprocesszort és CSS keretrendszert használ. JavaScript ismeretei felhasználásával kódolási konvenciókat és a tiszta kód elveket követve, egyszerűbb algoritmizálási feladatokat old meg. Alkalmazásokat fejleszt JavaScript keretrendszer/könyvtár segítségével, illetve unit teszteket ír és olvas munkája ellenőrzéséhez. Verziókövető rendszert használ a csoportos és/vagy egyéni projektjei során. Build eszközt használ a projekt elkészítése, összerakása során. Rutinszerűen használ egy integrált fejlesztőeszközt.

Webfejlesztő képzés részletes tematika

1. HÁLÓZATOK, WEBSZERKESZTÉS ÉS BOOTSTRAP

  • Hálózatok alapjai
  • Hálózatok csoportosítása
    • Kiterjedés alapján
    • Topológia alapján
    • Kapcsolat típusa alapján
  • Hálózatok rétegződése
    • OSI (Open Systems Interconnection) modell megismerése
      • A 7 réteg áttekintése
      • A rétegek szerepe és a hálózat elméleti működése
      • A rendszer részletességéből adódó gyakorlati problémák
    • TCP/IP (Transaction Control Protocol / Internet Protocol) modell megismerése
      • A 4 réteg áttekintése
      • Az OSI rétegek átvezetése TCP/IP modellbe
  • Ismerkedés különböző szerkesztőeszközökkel
    • Netbeans, JetBrains WebStorm
    • Az egyes eszközök összehasonlítása, kinézeti elemzése
  • HTML (Hyper Text Markup Language) leírónyelv megismerése
    • HTML áttekintése, fejlődése
    • HTML leírónyelv alapjai
    • HTML dokumentum részei
    • HTML tag-jei és attribútumai
    • HTML gyakorlati feladatok megoldása
    • HTML szerkezeti felépítésének megismerése
    • Szövegközi elemek (inline) viselkedése
    • Blokkosított elemek (block) viselkedése
    • Címek, listák, bekezdések
    • Képek kezelése
    • Hivatkozások, horgonyok
  • HTML szerkezeti elemei
    • Táblázatok létrehozása
    • Táblázat javallat és ellenjavallatok
    • Beágyazott táblázatok
    • Gyakorlati felhasználások
    • Felépítési szabályok
  • CSS (Cascading Style Sheet)
    • Elemi doboz modell felépítése
    • CSS elhelyezése (külön fájl, HTML head, style attribútum)
    • CSS elhelyezésének javallatai
    • Tag, Id, Class kiválasztók (Selectors) működése
    • Microsite típusú oldalak felépítésének megkezdése:
      • Paper-prototype megtervezése elkészítése
      • HTML5 szemantikus tagoló elemek ismertetése
      • Az elkészített terv alapján a weboldal fő szerkezeti elemeinek elkészítése
      • Microsite típusú weboldal tartalmi elemeinek megszerkesztése
    • Szövegformázások
    • Díszítések stílussal
    • Saját betűkészlet alkalmazása, Google Fonts implementálása
    • CSS stíluselemek használatával a végleges kinézet kialakítása
    • Microsite publikálása tárhelyre (FTP kezelés)
    • Validálás (HTML, CSS)
  • HTML 5 megismerése
    • HTML 5 újdonságai, lehetőségei
    • HTML 5 támogatottsága különböző böngészőkben
    • HTML struktúra kialakítása (fejléc, menü, képváltó, tartalom, lábléc)
    • Fő blokkelemek kialakítása
    • Menü kialakítása (inline-block elemek)
    • Legördülő menü kialakításának elve
  • A JavaScript és jQuery kliensoldali programozásinyelvek alapjainak megismerése
    • JavaScript és jQuery alapok és ismertetés
    • JavaScript és jQuery használata, működése
    • Egyszerűbb JavaScript és jQuery műveletek (színezés, mozgatás és interakció a CSS -sel)
    • jQuery carousel képváltó kiválasztása és beépítése weboldalba
  • Weboldalak helyes kialakítása, SEO (Search Engine Optimization)
    • Keresőmotorok működése manapság
    • Keresőmotorbarát weboldal szerkezet
    • Google webmester eszközök
    • Közösségi oldalak ereje
    • Feketekalap veszélyek áttekintése
  • Komplex statikus weboldal kép váltójának elkészítése
    • jQuery alapú szabadon felhasználható képváltó lehetőségek
    • Camera slider ismertetése
    • Camera slider telepítése és funkciói
    • Képváltó beépítésének buktatói (minőség, informativitás, méret)
    • könnyen beépíthető CSS animációk (animate.css, hover.css)
  • Komplex statikus weboldal – aloldalak
    • Aloldalak típusai
    • Aloldalak (mutációk) elkészítése a főoldal felhasználásával
    • Multimédia elemek beillesztése aloldalakba:
    • Google Maps, Facebook közösségi elemek, YouTube video beágyazása (IFRAME működése)
    • saját hang vagy video beágyazása
    • könnyen beépíthető jQuery alapú eszközök (fitvidjs.com, datatables.net)
  • Reszponzív oldalak kialakítása
    • Reszponzív weboldalak kialakításának elve
    • Weboldal megjelenési helyének kiválasztása media-query használatával
    • Felépítés:
      • Single Column
      • Split Screen
      • Aszimmetrikus Layout
      • Grid
      • Masonry Layout
      • Magazine
      • Boxes
      • Fixed Sidebar
      • Featured Image
      • F-shape Layout
      • Z-shape Layout
  • Bootstrap
    • Mi ez és mire használjuk?
    • Reszponzív weboldal keret elkészítése
    • Színek
    • Szöveg formázása
    • Grid System
    • Komponensek:
    • Card
    • Alert
    • Button
    • Collapse és Accordion
    • Modal
    • Menük:
    • Egyszerű reszponzív menü
    • Morzsamenü
    • Sticky menü
    • Offcanvas Menu
    • Scrollspy
    • Alpha Slider Carousel
    • Whitebox Gallery
    • Mikroeffektek (Fade in overlay, Hover zoom, stb.)
  • BootstrapZero ismertetése, felépítése
    • Használatának főbb előnyei

2. PROGRAMOZÁS LOGIKA ÉS CLEANCODE

  • Programozás történelme
  • Programnyelv generációk
  • Programnyelv fogalma, csoportosíthatósága
  • Strukturált programozás alapfogalmai
    • Adatok tárolása programban
    • Adatszerkezetek
      • Adatszerkezetek csoportosítása
    • Típusok
      • Típus fogalma
      • Programozási nyelvek típusossága
      • Alapvető adattípusok
    • Vezérlési szerkezetek
      • Elágazások
      • Ciklusok
  • Algoritmusok fogalma / felhasználása
    • Alapvető algoritmusok áttanulmányozása
  • Programozási technikák / paradigmák
    • Procedurális programozás alapjai
      • Alprogramok és azok feladata
      • A felépítés logikája, szabályai
    • Objektum-orientált programozás alapjai
      • Osztályok, objektumok és azok feladata
      • A felépítés logikája, szabályai
    • Prototípus-oreintált programozás alapjai
      • Prototípusok felépítése
      • Objektum-orientáció és prototípus-orientáció összehasonlítása
  • CleanCode elvek
    • Mik ezek az elvek és mire jók?
    • Kód kinézet
      • Elegáns kinézet
      • Hatékonyság előtérbe helyezése
      • Egyszerűség preferálása
    • Elnevezési szabályok.
      • Olvashatóság és magyarázatok
    • Fejlesztési irányelvek.
      • Duplikációk kerülése

3. NATÍV JAVASCRIPT

  • Ismerkedés a JavaScripttel
    • JavaScript története
    • JavaScript verziói
    • JavaScript futtatása
    • JavaScript konzol
  • Nyelvi alapok
    • Változók, operátorok, adattípusok és logikai műveletek
  • Tömbök és vezérlési szerkezetek
    • Tömb, halmaz, map
    • Ciklusok, elágazások
  • Alprogramok
    • Létrehozása, meghívása, visszatérési értékei
    • Visszahívás (CallBack)
    • Iterációk (Recursion)
  • Objektumok és Prototípusok
    • Objektumkifejezések
    • Objektumok készítése
    • Beágyazott elemek
    • Névterek
    • Tulajdonságok felvétele és eltávolítása
  • A DOM (Document Object Model) kezelése
    • HTML illesztése a DOM-ba
    • DOM attribútumai és tulajdonságai
  • Események
    • Eseményfigyelők
    • Típusai
  • Űrlapok
    • Kezelése, validációja
  • Tesztelés és hibakeresés
    • Hibák kiszűrése, futásképesség biztosítása, hibák értelmezése
  • A funkciókról bővebben
    • Funkciótulajdonságok és metódusok
    • IIF
    • Újraírható funkció
    • Funkcionális programozás megjelenése
    • Generátorok és Promise
  • AJAX
    • Mire használjuk?
    • Fetch API

4. ANGULAR

  • Mi is az Angular
    • Angular és egyéb Frameworkok közti különbségek
    • Angular előnyei
    • DOM (Document Object Model) elemek kezelése
  • Első lépések
    • Telepítés, konfigurálás
    • Moduljai
    • Angular keretrendszer és a TypeScript
  • Angular alapjai, avagy TypeScript megismerése
    • Programozás és típusok a TypeScriptben
    • Alaptípusok és funkciók
    • Modulok és névterek
    • Összetett típusok
    • Osztályok és interfészek
    • Dekorátorok és webszervizek
  • Ismerkedés az Angularral
    • Modul szintaktika
    • Modulok anatómiája
    • Függőségi injekciók (Dependency Injection)
    • HTTPClient alkalmazása
    • Szervizek készítése és felhasználása
    • Komponensek
    • Adatkötések
    • Pipe adattranszformációk
    • Direktívák
    • Angular programok életciklusa
    • Routing megvalósítása
    • Formok kezelése

5. VERZIÓKEZELÉS (GIT) ÉS PUBLIKÁLÁS

  • Verziókezelés lényege, alapjai
  • Verziókezelő rendszerek típusai, működése
  • A Git verziókezelő megismerése
    • Felépítése
    • Parancssoros vezérlése (Git Bash)
    • lehetséges GUI kiegészítések (pl.: Git GUI stb.)
    • Beépülő modulok IDE-khez (pl.: Visual Studio Git Extension stb.)
  • Git alapú verziókezelő rendszerek és szerverek megismerése
    • GitHub
      • Felhasználása, működése
    • Atlassian Bitbucket
      • Felhasználása, működése
  • Weboldalak publikálása
    • Publikálás helyének kiválasztása
    • Szerver választás, kapacitás, futtatókörnyezetek, adatbázis kompatibilitás jegyében
    • Domain regisztrációja
      • TLD kiválasztása
      • Regisztrációs folyamat
    • Adatok szerveren való elhelyezése
      • Különböző protokollok használata: FTP, FTPS, SCP, SFTP stb.
    • Konfigurációs beállítások
    • Biztonsági beállítások

6. SQL ALAPOK

  • Adatbázisok történelme, fejlődése
    • Mik az adatbázisok
    • Fejlődésük
    • Felhasználásuk kulcspontjai
  • A különböző adatbázismotorok áttekintése, telepítési lehetőségeik, főbb felhasználási területeik
  • Relációs adatbázisok alapjai
    • Alapfogalmak
      • Inkonzisztencia
      • Redundancia
    • Elemek
      • Entitások
      • Attribútumok
      • Attribútumok tulajdonságai
    • Normalizálás
      • 1. normálforma
      • 2. normálforma
      • 3. normálforma
      • Boyce-Codd normálforma
    • ER (Entity-Relationship) diagram
      • Létrehozása, értelmezése, szabályai
    • Gyakorlati megvalósítás
      • Adatbázisok
      • Táblák
      • Rekordok
      • Kapcsolatok
  • Az SQL nyelv alapjai
    • Kifejlődése, fontossága
    • Részegységei
      • DDL (Data Definition Language)
      • DML (Data Manipulation Language)
      • DQL (Data Query Language)
      • DCL (Data Control Language)
    • DDL nyelv részei
      • Az adatbázis szerkezeti felépítése
      • Adatbázis, tábla, nézettábla, esemény indítók létrehozása (CREATE)
      • Adatbázis, tábla, nézettábla, esemény indítók módosítása (ALTER)
      • Adatbázis, tábla, nézettábla, esemény indítók törlése (DROP)
    • DML nyelv részei
      • Az adatbázis adatainak kezelése
      • Adatok beszúrása (INSERT)
      • Adatok módosítása (UPDATE)
      • Adatok törlése (DELETE)
    • DQL nyelv részei
      • Az adatbázis adatainak kiolvasása, megjelenítése
      • Adatbázis szerkezetének megtekintése (SHOW)
      • Adatok lekérdezése táblából, nézettáblából (SELECT)
    • DCL nyelv
      • Az adatbázis jogok kiosztása
      • Adatbázis jogok biztosítása (GRANT)
      • Adatbázis jogok megtagadása (REWOKE)
  • Komplexebb lekérdezések
    • Egybeágyazott lekérdezések
    • Több táblás lekérdezések (JOIN)
  • Betekintés a tranzakciós adatbázisok működésébe
    • Tranzakció lényege, működése
    • ACID elvek
    • TCL (Transaction Control Language) nyelv részei
      • Különböző adatbáziskezelők tranzakciókezelésének áttekintése

7. PHP PROGRAMOZÁS

  • PHP fejlesztőkörnyezetek megismerése
    • Netbeans
    • A fejlesztőkörnyezetek összehasonlítása, a PHPStorm részletesebb bemutatása
  • PHP alapjai
    • A HTML és PHP kapcsolata
    • A PHP scriptek futásának tanulmányozása
    • A PHP programozási nyelv alapjai
    • Egyszerűbb PHP-s programok integrálása HTML-be
  • Űrlap (Form) kezelés
    • Az űrlapok HTTP átviteli metódusok (GET, POST) közti különbsége
    • Az űrlapok szerveroldali feldolgozása
    • Biztonsági kockázatok elemzése
  • Fájlkezelés
    • Szöveges állományok kezelése
    • Megnyitás, írás, olvasás
    • Fájlok szerveren való kezelése
    • Másolás, mozgatás, törlés
    • Fájlfeltöltések kezelése a szerveren
    • A feltöltött fájlok ellenőrzése
  • Szövegkezelés
    • A szövegek kezelése PHP-ben
    • Szöveges funkciók megismerése
  • Procedurális és moduláris programozás
    • Saját alprogramok írása PHP-ben
    • PHP modulok, állományok beimportálása más PHP állományokba
    • Procedurális és moduláris programozás előnyei az egy fájlban megírt programokkal szemben.
  • Munkamenetkezelés
    • Munkamenetek indításának lehetőségei
    • A szerver oldali munkamenet azonosítás (SESSION) előnyei, hátrányai
    • A kliens oldali munkamenet azonosítás (COOKIE) előnyei, hátrányai
    • Egy beléptető rendszer készítése
  • MySQL használata PHP nyelvben
    • A mysqli_… funkciók használatának megismerése
      • Kapcsolat felépítése
      • Visszatérő adatok feldolgozása
      • Kapcsolatok kezelése
    • Az adatbázis-kezelésének biztonsági kockázatai
      • SQL Injection, XSS és egyéb adatbázist érintő biztonsági kockázatok elemzése, védelmi lehetőségeik.
  • Grafika a PHP nyelvben
    • A GD Image megismerése
    • Képek manipulálása, átméretezése
    • CAPTCHA készítése
  • Email-ek küldése PHP-ben
    • Az email-ek felépítése
    • SMTP (Simple Mail Transfer Protocol) működésének rövid bemutatása
    • A mail függvény használata
  • Az OOP a PHP-ban
    • Osztályok, objektumok felépítése, felhasználása
    • Getter és Setter felhasználása
    • Konstruktor és magic methods
    • Funkciók beépítése
    • Statikusság
    • A felhasználási területek gyakorlatban
  • OOP programozás tervezési mintákkal
    • Tervezési minták
    • Túltöltés
  • Hibakezelés
    • Hibák kezelése
    • Külső hibák
    • Kivételek
  • Önálló szkriptek
    • PHP CLI
    • Input és Output kezelése
    • Parancssor argumentumai
  • API készítése
    • Design és felhasználhatóság
    • Defenzív kódolás
  • Munkamenet kezelés
    • Kliens oldali munkamenet
    • Szerveroldali munkamenet
  • Elosztott rendszerek kiépítése
    • Mi a cluster
    • Tervezési elemek
  • RPC: Interakció távoli szolgáltatásokkal
    • XML-RPC / REST
    • SOAP
    • SOAP és REST összevetése

8. ÜZLETI KOMMUNIKÁCIÓ

  • Kommunikáció formái
    • Verbális
    • Nonverbális
  • Információáramlás
    • Adó, illetve vevő kapcsolata és a folyamatos kommunikáció
  • Kommunikáció célja és következményei
    • Kommunikációs interakciók
    • Érdekegyeztetések
  • Üzleti kommunikáció
    • Etikett
    • Tárgyalási formák
    • Tárgyalások alapvető szabályai
    • Prezentációs technikák
  • Szerződéskötés
    • Szóbeli és írásbeli megállapodások
  • Információk visszatartása és azok következményei

A napjainkban készülő szoftverek túlnyomó többsége ma már webes környezetben működik, ezért napjainkban egyetlen programozó vagy szoftverfejlesztő sem nélkülözheti a webes technológiák ismeretét. A webfejlesztő legalább technikusi szintű tudással és készségekkel rendelkező szoftverfejlesztő, aki általános programozási tudásán felül képes webes környezetben működő alkalmazások fejlesztését elvégezni. Önállóan képes egyszerűbb vagy közepesen komplex webes alkalmazás teljes kivitelezésére, beleértve a szerveroldali komponens (backend) elkészítését, a kliens oldali komponens (frontend) programozását, illetve a kapcsolódó adatbázis-kezelési séma kialakítását. Csapatban elvégzi komplexebb webes rendszerek backend vagy frontend komponenseinek, vagy azok részkomponenseinek önálló kivitelezését. A fenti feladatok elvégzéséhez magabiztos és naprakész tudással és gyakorlati készséggel rendelkezik a legfontosabb webes technológiák területén. Szabványos weboldalakat készít HTML5 leíró nyelven, weboldalakat formáz CSS3 stíluslapok segítségével. Dinamikus weboldalak programozását végzi JavaScript nyelven. Kliens oldali alkalmazásokat készít JavaScript keretrendszer segítségével (pl. React, Vue, Angular). Szerveroldali alkalmazásokat készít arra alkalmas nyelv vagy keretrendszer segítségével (pl. Node.js, PHP, Laravel, Spring stb.) Munkája során jelentkező problémákat önállóan oldja meg webes kereséssel és internetes tudásbázisok használatával. Az új technológiák alkalmazására nyitott, tudását folyamatosan fejleszti. Szakmai témákban hatékonyan kommunikál magyarul és angolul egyaránt.

Előnyök

Mindent megteszünk azért, hogy Ön, mint leendő oktató partnerünk és velünk kapcsolatban álló képzők is elégedettek legyenek.

Az alábbi előnyökre mindenképpen számíthat, ha jelentkezik erre a hirdetésre.

Folyamatos megbízás

Folyamatos megbízást kaphat, hiszen hosszú távon gondolkodnak, nem 1-1 órára, hanem egy egész kurzusra, gyakran, akár évekig újra és újra indított tanfolyamokra várnak oktatókat. Kölcsönös elégedettség esetén több éven keresztül is tarthat a megbízás.

Nincs kizárólagosság

Attól, mert már vannak ügyfelei, (legyenek akár magántanítványok vagy konkurens képzők), jelentkezhet a rendszerünkben lévő oktatási intézményekhez. Partnereink tisztában vannak vele, hogy egy jó oktató több helyen is oktat, és nem várnak el kizárólagosságot.

Stabil hátterű megbízók

Partnereink, aki számára oktatókat keresünk, stabil hátterű, jó hírnevű, korrekt képzők. A megbízásról minden esetben hivatalos, írásos megállapodás születik.

Mi történik a jelentkezés után?

Értesítés

A hirdetést feladó képző partnerünk értesítést kap arról, hogy milyen képzésre / tantárgyra regisztrált új oktató a rendszerbe.

Kapcsolatfelvétel

Ha a képző az Ön által megadott feltételek alapján úgy ítéli, érdemes beszélniük, fel fogja venni Önnel a kapcsolatot.

Megállapodás

Amennyiben az egyeztetés során mindketten úgy gondolják, szeretnének együtt dolgozni, megállapodhatnak, és megköthetik a szerződést.

További megkeresések

Az Ön adatlapja elérhető lesz a rendszerünkben egészen addig, amíg nem kéri a törlését. Így később további képzők megkeresésére is számíthat.

Adja le a jelentkezését az űrlapon:

#1 Alapvető, kötelezően kitöltendő adatok

Az űrlap első felén a legalapvetőbb adatokat tudja megadni. Ilyenek a kapcsolati adatok, az oktatással kapcsolatos infók, valamint az óradíj igény.

A kötelezően kitöltendő mezőket vastagított szöveggel és csillaggal jelöltük. *

#2 Részletesebb adatok

Az űrlap második felén pedig megadhat részletesebb adatokat is a tanulmányairól, szakmai tapasztalatairól, és ha szeretne, rövid bemutatkozást is tölthet fel. Ezt mindössze néhány percbe telik kitölteni. Ez nem kötelező, azonban minél több adatot ad meg, annál vonzóbb lesz az adatlapja a képző számára, és annál valószínűbb, hogy felkeresi a partnerünk.

 

#3 Hozzájárulás, adatkezelés

A regisztrációnak a feltétele, hogy Ön hozzájáruljon az adatkezeléshez és adattovábbításhoz, különösen ahhoz, hogy a megadott adatait képzők számára elküldjük most és a jövőben mindaddig, amíg Ön nem rendelkezik másképp, vagy amíg közvetítési ajánlatunkat vissza nem vonjuk. Természetesen szigorúan vesszük a GDPR előírásait, így annak megfelelően kezeljük az adatait.